Empoze | Konular | Kitaplar

Kuranda geçen SALAT kelimesi namaz değil diyenlere

Bazı yerden bitmeler kurandaki her kelimeyi farklı anlamlar yükleyip anlam çarpıtması yapmaktalar.

Bu anlam çarpıtma gayretinden biri de SALAT-NAMAZ kelimesi üzerine.. ve ısrarla kuranda namaz geçmiyor diye kıyamet koparmaktalar. Onlara oturup SALAT namaz demektir diye anlatmak için saatlerce dil dökmeye gerek yok..

Onlara denecek tek söz.. Siz kimin şövelyeliğini yapıyorsunuz?

Boşuna dememişler, yarım hoca dinden yarım doktor candan eder diye..

Kuran bugün inmedi. Allah çok iyi şekilde anlaşılsın ve sonraki nesillere dosdoğru şekilde aktarılsın diye önce arapça olarak ARAPLARA gönderdi.. Yani ilk gönderdiği topluma kendi dilinin dışında farklı bir dille gönderilmedi.. Başlarına da arapların içinden bir peygamber verdi. En iyi şekilde her harfine her hecesine kadar hazmedildi. VE sonraki nesillere ve farklı dil ve toplumlara aktarıldı. Dönemin edebiyat alanında en gelişmiş dillerinden biri olan arapça yandı kuran meşalesi..

Şimdi kelime oyunları oynayarak anlamları evirip çevirip farklı anlamlar katmaya çalışan yarım dokdotlar türedi. Kuranı kerim harf ve kelimeler ile tahrif edip yok edemeyenler artık manasını ve anlamları değiştirmeye çalışarak aslını bozma çabasındalar. İşte böyle yapanlar ya onlardan ya da o gizli şer güçlerin tuzağına düşmüş biçarelerden. Irağı afganistanı bombalayan islam dünyasının her karesinde oyunlar kuran devletleri yıkıp yenisini kurduran HAÇLI zihniyeti bizim dinimizi tahrip edip yok etmeye çalışmaktan uzak kalmayacaklardır.. Kuranın yüzyıllardır aktarılan yüzünün dışında var olan hakkındaki inançları yitirici çaba ve gayret gösterenler onların silahşörlüğünü yapmaktadır..

NAKIL edileni bizden öncekilerin öğrettiklerini hazmedemeyenler işte AKIL'ları ile çözebileceklerini sanmaktalar..

SALAT nasıl tercüme edildi ise öyledir. Bize aktarıldıgı gibidir. yok oydu yok buydu.. yok feşmekancaydı diyerek sadece kendilerini kandırırlar. Zekat'a farklı anlam yükler, zina için başka bir şey demek der, haram için helal, helal için de haramdı demeye başlarlar... Sonra kurandan bize ne geriye kalacak?


2 yorum

SALATIN GERÇEK MANASI

salat kuranda yerine göre namaz,yerine göre de yardımlaşma ve dayanışma, destek manasındadır. bu kelimeyi iyice kavramak için arapçayı iyi bilmek konuşmak ve anlamak gerekir. özellikle kureyş arapçasını iyi kavrayamadan burada bilmeden yorum yapmak akıllı bir müslümana yakışmaz. bu zamana kadar öğretile gelen salat kelimesinin sadece namazı belirtiyor olması eksikliktir. salavat kelimesi arapçada salatın çoğuludur. ''Allahumme salli ala muhammed'' dediğimizde ''Allahım muhammede namaz kıl''mı oluyor. haşa !! ''Allahım muhammede destek ve yardımcı ol'' peki destekleme yardımlaşma ve dayanışma nereye kayboldu. acaba bu emevi döneminden başlayarak günümüz müslümanların bir çoğunu da içine alıp mal ve dünya düşkünlüğünden dolayı infak etmek istemeyen müslüman-münafık kesimlerin işine öyle gelmesi midir? resulullahın yaşantısını incelediğimizde vefatında borcu olduğu dahi görülür. acaba neden? acaba bu çok infak ettiğinden dolayı olabilir mi? günümüz camileri sadece namaz kılmak tesbih çekmek ve hiç konuşmadan çıkıp gidilen tapınma yerleri olarak yerlerini muhafaza ediyor. peki resulullahın mescidi, 1)yardımlaşma ve dayanışma yeri 2)savaş karargahı 3)istişare merkezi 4)suffe mektebi(hafızlar,alimler ve muhaddisler burada yetişirdi) 5)beytül mal(bugünkü maliye) ve daha sayamadığım. şimdi acaba hangi camimiz bu 5 maddeden birini temsil ediyor Allah aşkına !!!

27.12.2012 - Ziyaretci

Salat-Namaz

Bu tür iddialar, Peygamber efendimize inanmayanların, dinimizi yıkmak isteyenlerin, çeşitli maskeler altında asıl kimliklerini gizleyerek gündeme getirdikleri iddialardır. Hiçbir ilmi değeri yoktur.

Peygamber efendimiz, namaz farz olduktan sonra, beş vakit namaz kılıp, farz olduğunu bildirdi. Eshab-ı kiram ve ondan sonra gelenler hep beş vakit namaz kılmışlardır. Resulullah, hâşâ Kur’an-ı kerimi anlayamadı mı? Salât kelimesini anlayamadı mı? Hâşâ, beş vakit namaz kılması yanlış olsaydı, Allahü teâlâ vahiy gönderip düzeltmez miydi?

Cebrail aleyhisselam, gelip, beş vakit namazın vakitlerini, kılınış şeklini ve diğer bütün hususları bizzat tatbiki olarak öğretti. Peygamber efendimiz de, (Namazı benim kıldığım gibi kılın) buyurdu. (Buhari)

Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
(Namaz, müminlere belli vakitlerde farz kılındı.) [Nisa 103]

Demek ki, namaz kılmanın belli vakitleri vardır.

Asr-ı saadetten bugüne kadar, camiler, mescidler namaz kılmak için yapılmıştır. Diğer namazlar evde de kılınabilir ama, Cuma namazının, camide cemaatle kılınması gerekir. Beş vakit namazın da, geçerli bir mazeret olmadıkça, camide cemaatle kılınması emredilmiştir. Camilerin, mescitlerin, namaz kılınması için yapılmasını, Allahü teâlâ emretmiştir. Bir ayet-i kerime meali şöyledir:

(Allah’ın mescitlerini ancak Allah’a ve ahiret gününe iman eden, namaz kılan, zekâtı veren ve Allah’tan başkasından korkmayan kimseler imar eder.) [Tevbe 18]

Kur’an-ı kerimde geçen salât kelimesi, namaz değil de dua demek olsaydı, belli zamanı ve yeri olmasaydı, Allahü teâlâ mescit yapılmasını Kur’an-ı kerimde bildirir miydi?

20.12.2013 - Fırat Boyan

Konular